Тема: Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору як філософська метафора людського буття.
Завдання 1.
Опрацювати по підручнику с 311
Переглянути презентацію.
Завдання 2.
Опрацювати матеріал
Історія створення філософської повісті-притчі «Чайка Джонатан Лівінгстон».
Повість «Чайка Джонатан Лівінгстон», написана у 1970 році, — одна з головних книг XX ст. Це стисла і мудра притча про велику мрію, яка живе в душі кожної людини, — мрію про політ, про покликання, мрію про безмежну досконалість.
Ідея написання книги виникла в автора 1959 року і була реалізована через вісім років. Письменник вважав, що він не автор твору, а лише медіум. Одного разу, прогулюючись туманним берегом каналу Белмонт Шор (штат Каліфорнія), почув Голос, який вимовив загадкові слова: «Чайка Джонатан Лівінгстон». Підкоряючись Голосу, він сів за письмовий стіл і записав марево, що пройшло перед його очима, як кінофільм. Але на цьому історія майже скінчилась. Скільки письменник не намагався власноручно продовжити повість, йому це не вдавалось, аж поки через 8 років примарилось продовження. Повість не зразу вразила видавців і читачів, спроби видати її окремою книжкою закінчилися невдало. Лише після того, як книгу було ілюстровано чудовими фотографіями фотографа — анімаліста Расела Масона, вона стала успішною.
За жанром — це алегорично-філософська повість про призначення людського життя. Річард Бах задумав написати про птаха, який мріяв пройти крізь стіну обмежень і заборон, виявивши наполегливість у подаланні своїх обмежених можливостей, упевненість у необхідність боротьби за досягнення своєї мети.
Завдання 3.
Достатній рівень (9б.) – скласти каталог запитань (7-8) для інтерв’ю з Р. Бахом.
Високий рівень (12б.) – скласти психологічний портрет Р. Баха. (можна у вигляді асоціативного куща або гроно)
Завдання 4.
Переглянути буктрейлер до повісті “Чайка Джонатан Лівінгстон”
https://youtu.be/ba4yvmOdxzc
Завдання 5.
Прочитати повість «Чайка Джонатан Лівінгстон».
Тема: Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. Художній конфлікт і можливість його подолання. Алегоричні образи повісті. Ознаки притчі у творі.
Завдання 1.
Переглянути відео
https://youtu.be/xPSUv3G1ewE
Завдання2.
Опрацювати матеріал
http://svitliteraturu.com/load/dopomoga_uchnju_iz_zar_lit/8_klas/r_bakh_chajka_dzhonatan_livingston_dopomoga_uchnju/17-1-0-946
Завдання3.
Літературний диктант
1. До якого жанру відноситься твір “Чайка Джонатан Лівінгстон”?
2. Чого прагнув Джонатан?
3. Як батьки реагували на заняття сина?
4.Як віднеслася Зграя до бажання Джонатана?
5. Укажіть назву місцевості, де за вироком Зграї опинялися Вигнанці.
6.Хто був першим учителем Джонатана?
7. Вкажіть ім’я першого учня Джонатана.
8. Чому Джонатан хотів повернутися до своєї зграї?
9.Вкажіть головні проблеми твору.
10. Поясніть, що символізують наступні образи:
- Джонатан - …
- Політ Джонатана - …
- Зграя чайок - …
- Небеса - …
Завдання 4.
Скласти асоціативне гроно до образу Чайка Джонатан Лівігстон.
Завдання 5. (Творче) за баженням
Написати висловлювання «Якщо я стану Джонатаном, чому я навчу інших?» (10-12речень)
|