Тема: Головні засоби творення комічного та їхня роль у характеристиці персонажів і розкритті ідеї оповідань А. Чехова.
(Об’єднати учнів у групи за кольором листочків) - Побажання гарного настрою, задоволення від роботи. 1.Прийом «Мікрофон» - Що допомагає витримати всі складності життя? (Учні говорять і силу волі, і про характер, і про допомогу друзів, і про комічне сприйняття життя) 2.Прийом «Асоціативний кущ». А які асоціації викликає у вас слово «комічне». (учні записують на аркушах свої асоціації, а потім прикріплюють їх на дошці). 3. Робота в групах. Опрацювання понять гумор, сатира, іронія, сарказм. (учні опрацьовують визначення терміну і за допомогою смайлика відтворюють суть комічного засобу) Гумор (від англ.humour - настрій)– різновид комічного; весела, добродушна насмішка над кимось або чимось. Сатира (від лат. satura - суміш, усяка всячина) - сміх викривальний, нещадний. Він спрямований на викорінення явищ, які письменник вважає ганебними для суспільства. Сарказм(від грец. sarkaso – рву м'ясо)- різновид комічного; їдка, викривальна, особливо дошкульна насмішка, сповнена крайньої ненависті і гнівного презирства. Іронія(від грец. eironeia– удаване незнання) – різновид комічного, прихована насмішка. 4. Прийом «Незакінчене речення» - А.П.Чехов у своїх оповіданнях використовує такий вид комічного, як… - Це допомагає йому… (Підлабузництво, чиношанування, самоприниження – ганебні явища для суспільства.)
|