Понеділок, 29.04.2024, 13:04
Вітаю Вас Гість | RSS

Талашко О.А. - вчитель Луцької ЗОШ №13

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 35
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Виховна робота

Урок "Цивільна оборона. Дії населення під час надзвичайних ситуацій."
[ Викачати з сервера (18.5 Kb) ] 15.10.2013, 12:42
Хід уроку
1. Організація класу.
2. Повідомлення теми, мети, завдань уроку; актуалізація опорних знань.

Вчитель: Сьогодні у нас, діти, надзвичайний урок. У нас урок з цивільної оборони. Що таке ЦО?

Учень: ЦО – державна система органів управління, сил і засобів, що створюється для організації і забезпечення захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, екологічного, природного та військового характеру.

Повідомлення «Що таке цивільна оборона» готують учні, – помічники.

Вчитель: Один раз на рік в кожному навчальному закладі проводиться день ЦО. Щоб бути завжди готовими та вміти правильно діяти. І ось сьогодні ми з вами узагальнимо наші знання про існуючі надзвичайні ситуації; згадаємо правила користування індивідуальними засобами захисту.

- Які ви знаєте індивідуальні засоби захисту? (Протигази, ватно-марлеві пов’язки, респіратори, захисні костюми).

3. Створення проблемної ситуації.
(Лунає сирена).
Вчитель: Діти, що може означати цей сигнал?
(Для звернення уваги населення в екстрених випадках (надзвичайних ситуаціях) для передачі інформації включаються сирени, а також інші сигнальні засоби (гудки фабрик, заводів, кораблів), які тривають 5 хвилин. Цей сигнал означає: «Увага всім!»

Бесіда.
- Що таке надзвичайна ситуація?
(Це порушення нормальних умов життєдіяльності людей, що призводить до людських або матеріальних збитків).

- Які надзвичайні ситуації ви знаєте?
(Стихійні лиха, катастрофи, епідемії, пожежі, аварії, озброєний напад, війна).

- Що таке стихійне лихо?
(Це катастрофічні процеси і явища природи, що носять надзвичайний характер, призводять до порушення нормальної діяльності людини, загибелі; пошкодженню та знищенню матеріальних цінностей).

- Які стихійні лиха ви знаєте?
(Землетрус, пожежа, підтоплення, ураган, зсуви, сніжні заноси, селеві потоки, обвали, засуха).

- Які причини стихійного лиха? (Дії сил природи або бездумна діяльність людей (наприклад: виробничі аварії).

Висновок: Тому щоб бути завжди готовими і правильно діяти в різних ситуаціях і проводиться День ЦО.

- Які завдання ЦО в обороні України?
(Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій; оповіщення населення про загрозу і виникнення надзвичайної ситуації; захист населення; організація і проведення рятувальних робіт в районах лиха; організація життєзабезпечення населення під час надзвичайних ситуацій; навчання населення діям в надзвичайних ситуаціях).

- Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася?
(Після отримання звукового сигналу необхідно увімкнути телевізор або радіоприймач і уважно прослухати інформацію про обстановку, що сталася, та вказівки штабу ЦО).

Висновок: прослухавши інформацію штаба ЦО треба діяти без паніки у строгому порядку до рекомендацій штаба.

Рекомендації штаба ЦО (повідомлення готують учні).
Дії при землетрусі.

Якщо землетрус застав вас у будинку, найкраще протягом 15-20 секунд вибігти на відкриту місцевість. Не можна стояти поблизу будівель, високих стін; не користуйтесь ліфтом. Якщо неможливо вибігти на вулицю сховайтесь під стіл, в шафу або відчиніть двері і станьте у дверний отвір. Обличчя закрийте руками, щоб не поранитися склом. Тримайтесь подалі від вікон та скляних перегородок.

Якщо підземні поштовхи застали вас на вулиці – відійдіть далі від будівлі, ліній електропередач. Не торкайтесь обірваного дроту – він може бути під напругою. В автобусі не треба зчиняти паніку, бити вікна, рватися до дверей. Водій зупинить автобус і відкриє двері.

Дії при повенях.
Якщо вода застала вас у полі, лісі, треба вийти на підвищені місця або вилізти на дерево. Можна використати всі предмети, які зможуть триматися на воді (дошки, уламки дерев). Якщо ви знаходитеся у домі, треба перенести необхідне майно на вищі поверхи або в ті місця, які не затоплюються водою. Обов’язково вимкнути газ. електрику, взяти документи, теплі речі, їжу.

Дії при пожежі.
Палаючий будинок залишають накрившись з головою мокрою ковдрою або верхнім одягом. В задимлених приміщеннях треба рухатися поповзом або пригнувшись. Якщо пожежа застала вас в степу або в лісі, кордон вогню слід переходити проти вітру, прикривши обличчя та голову одягом.

Правила пожежної безпеки.
Забороняється:
- розводити багаття в лісах, заростях очерету, поблизу хлібних полів;
- не можна палити сірники та кидати їх, не загасивши в полі, лісі.
Правила поведінки вдома.
Обережно користуватися вогнем, нагрівальним, електричним, газовим приладдям, не забувати вимикати після користування.

Сильнодіючі отруйні речовини (СДОР).

СДОР – хімічні з’єднання, які пагубно впливають на здоров’я людей, тварин і навіть рослин. На виробництві дуже часто застосовують хімічні речовини. Якщо неправильно їх використовувати можна отруїтися. З’являється тошнота, блювота, слабкість, головний біль, неприємні відчуття в очах та гортані. Треба промити водою очі, ніс, ротову порожнину. Вийти на свіже повітря та звернутися по допомогу до лікаря.

4. Закріплення знань.
Вчитель: Як узнати, що сталася якась надзвичайна ситуація? (Звучить звуковий сигнал, який триває 5 хвилин «Увага всім!»).

- Як цей сигнал може звучати в школі? (Довгий дзвоник).
- Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася? (Увімкнути телевізор або радіоприймач).
- Які засоби гасіння пожежі ви знаєте?
Гра «Відгадай слово»

1). Огнеаскивгни (вогнегасники).

2). Відра з доовю (водою).

3). Сокіп, ямлзе (пісок, земля).

Вчитель: Які засоби захисту ви знаєте?
1). Овсхщаи (сховища).
2). Індивідуальні засоби:
- гапрозити (протигази).
- еспіраторра (респіратори).
- ватно-марлева в’язпоак (пов’язка).
- захисні юмкосит (костюми.)

5. Практична робота.
Вчитель: Ми вже з вами вміємо користуватися протигазом, респіратором та ватно-марлевою пов’язкою. Ще раз згадаємо, як називається протигаз, респіратор та ватно-марлева пов’язка.
Підготовлені учні демонструють класу, як правильно надівати індивідуальні засоби захисту: протигаз, респіратор, ватно-марлеву пов’язку).

Гра «Хто швидше?» (Учні надівають ватно-марлеві пов’язки).

6. Підсумок уроку.
Тест.
- Як ти дізнаєшся про те, що сталася надзвичайна ситуація?
а) по книзі;
б) по телевізору;
в) почувши сирену;
г) з газети.

- У випадку надзвичайної ситуації ти будеш діяти згідно:
а) поради друзів;
б) вказівкам штабу ЦО;
в) нікого не буду слухати.

- У разі землетрусу ти:
а) будеш дивитися у вікно;
б) вийдеш на відкриту місцевість;
в) зайдеш у ліфт і спустишся вниз.

- У випадку пожежі ти:
а) залишиш приміщення;
б) сховаєшся у шафі.

- Які засоби захисту тобі відомі?
а) гарний одяг;
б) протигаз;
в) солодощі;
г) ватно-марлева пов’язка.

- Що необхідно взяти з собою у випадку надзвичайної ситуації?
а) іграшки;
б документи;
в) одяг;
г) цукерки і печиво.

Категорія: Виховна робота | Додав: sasha-str
Переглядів: 5336 | Завантажень: 880 | Коментарі: 7 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
сайт школи №13