Понеділок, 29.04.2024, 15:47
Вітаю Вас Гість | RSS

Талашко О.А. - вчитель Луцької ЗОШ №13

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 35
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Виховна робота

Виховна година у 5-у класі "Жити у світі книжок "
[ Викачати з сервера (87.8 Kb) ] 15.10.2013, 12:35
Хід уроку
I. Організація учнів до уроку.
II. Актуалізація навчальної діяльності учнів. Вступне слово учителя.
Люди здавна прагнули до краси і намагалися оточити себе прекрасними речами. Так виникло мистецтво. Відтворюючи життя у певній формі - чи художнього твору, чи живопису, чи музики, скульптури, - митці намагаються не лише повідомити про щось, а п вплинути на людські почуття, прославити красу п добро, засудити потворне. Тому художні твори в усі часи мали суспільне призначення і їх не могли обходити болючі проблеми людей, народу, нації.
Хороша книга - це ковток води для спраглого, це друг і порадник. З її героями можна помандрувати у різні кінці світу, побути у минулому та майбутньому. Можна навчитися розрізняти добро, зло, можна запобігти помилкам, а можна її просто насолоджуватися словом.
III. Повідомлення темп та мети уроку.
IV. Сприйняття п усвідомлення нового матеріалу. Бесіда
1. Ви погоджуєтеся з твердженням, що людині потрібні книги?
2. Яку роль відіграють книги у житті людини?
3. Чи в пошані книга у вашій родині?
4. Які книги любите читати ви?
Розповідь учнів про улюблену книгу та її автора.
Розповідь бібліотекаря про Василя Сухомлинського та його твори. Огляд книжкової виставки. (Додаток 1.)
Робота з пам'яткою В, Сухомлинського Пам'ятка
В основі книжок, які читають підлітки і юнацтво, повинні бути ідеї:
- смисл людського .життя     в служінні народові, Вітчизні, високим ідеалам;
- вірність Батьківщині, непохитність і мужність у боротьбі за її могутність вища доблесть, в ім'я якої справжня людина долає будь-які труднощі;
- змалку людина повинна вчитися керувати своїм розумом і волею;
- знання, що їх виробило людство, дісталися йому в нелегкій боротьбі, і шлях до знань рясно зрошений кров'ю борців проти невігластва, темряви, мракобісся;
- розум людини могутній і непереможний, він - велика сила і велике багатство.
Завдання: Складіть письмово пам'ятку, в якій ви пропонуєте для прочитання книги своїм одно літка м. (До; і,; 11 о к 2.)
Бесіда
1. Чи потрібно читати твори поза програмою?
2. Книгам з яких наук ви надаєте перевагу?
3. Що означає чигати за потреби? Прочитайте цитати В. Сухомлинського і обґрунтуйте свою думку з приводу прочитаного.
• Читати за потреби, думати підліток, юнак чи дівчина повинні в два-три рази більше, ніж це необхідно для вивчення заданого за підручником.
• Читання саме з потреби, думати без установки на запам'ятання - одна з найважливіших умов розвитку розумових здібностей.
• Справжні інтелектуальне життя можливе лише за тієї умови, коли людина читає без установки на запам'ятовування.
• В читанні з погреби думати, дізнаватися, дивуватися величчю і силою розуму й пам'ятати сенс інтелектуального життя особистості.
Робота з афоризмами В. Сухомлинського
Який із цих афоризмів найбільше торкнув вашу душу і чому?
• Справжнє духовне життя в світі книжок - це прагнення до ідеалу.
• Основа розвитку мови й мислення - це і «подорожі» до живого джерела думки, і емоційно-естетичне забарвлення слова, і художні багатства, втілені в книжках.
• Читання, як джерело духовного збагачення, не зводиться до вміння читати, з цього вміння воно тільки починається.
• Життя у світі книг - це прилучатися до найтонших форм культури.
• Життя сучасної людини немислиме без того постійного духовного спілкування з книжкою, яка надихається гордим людським прагненням звеличити самого себе.
Вікторина
Чи знаєте ви історію книги?
1. Одна з найстародавніших систем письма. ( Глаголиця )
2. Рідкісний примірник старої книги. (Раритет)
3. Писання по стертому тексту. (Палімпсести)
4. Багаторічна трав'яниста рослина, з якої виготовляли папір, одяг. (Папірус)
5. Основоположник книгодрукування в Україні. (І. Федоров)
6. Перша титульна сторінка книги. (Офорт)
7. Перші друковані книги в Україні. (Граматика. Апостол) 8.Назвіть улюблену свою книгу та її автора.
9.Назвіть відомих вам письменників української дитячої літератур. 10. Якою, на вашу думку, буде книга у майбутньому?
Навчальне аудіювання
Текст для аудіювання
Мудрість книги
Книжка відіграє велику роль у духовному житті дітей, але лише толк коли дитина вміє добре читати. Що означає «добре читати»? Це насамперед володіти елементарним умінням - технікою читання.
Читання як джерело духовного збагачення не зводиться до вміння читати; з цього вміння воно тільки починається. Дитина може читати вільно, безпомилково, та книжка — це часто буває - не стала для неї тією стежиною, що веде до вершини розумового, морального і естетичного розвитку. Вміння читати - означає бути чутливим до змісту й краси слова, до його найтонших відтінків. Тільки той учень «читає», в свідомості якого слово виграє, тріпоче, переливається барвами і мелодіями навколишнього світу. Читання - це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе. Воно відкривається перед дитиною лише тоді, коли поряд з читанням, одночасно з ним і навіть раніше, ніж вперше розкрита книжка, починається копітка робота над словом, яка повинна охоплювати всі сфери активної діяльності, духовного життя дітей - працю, гру, спілкування з природою, музику, творчість. І >ез творчої праці, що створює красу, без казки, фантазії, гри і музики неможливо уявити читання як одну із сфер духовного життя дитини. Основа розвитку мови й мислення - це і «подорож» до живого джерела думки, і емоційно-естетичне забарвлення слова, яке стає зрозумілим завдяки вмінню відчувати красу мови, і художні багатства, втілені в книжках. Книжка повинна стати для КОЖНОГО вихованця другом, наставником і мудрим учителем. Якщо з дитинства у дитини не виховано любові до книжки, якщо читання не стало її духовною потребою
на все життя, в роки отроцтва душа підлітка буде порожньою, на світ божий виповзає, неначе невідомо звідки воно п взялося, погане.
Усі суперечки й роздуми про те, як зробити навчання виховуючим, будуть безпредметними, поки в житті підлітка самоосвіта не набрала належної ваги. Без самоосвіти, без напруження розумових і вольових сил для пізнання ії самопізнання освіта, навчання не можуть стати виховуючими. Життя сучасної людини немислиме без того постійного духовного спілкування з книжкою, яке надихається гордим людським прагненням звеличити самого себе.
Я твердо переконаний, що головні причини тих нездорових явищ серед підлітків і юнацтва, які дедалі більше хвилюють громадськість (пияцтво, хуліганство, бездумне марнування часу) - душевна порожнеча, убогість, обмеженість розумового життя по закінченні школи. Вони виникають на фунті обмеженості інтелектуальних інтересів у шкільні роки. Життя сучасної людини повсякденно зачіпає найчутливіші сфери її істоти. Потрібне постійне виховання цих сфер розумною книжкою, музикою, мистецтвом.
Хай книжка захоплює так як улюблена мелодія, як прекрасний танок. Якщо книжка стане для підлітка завжди новим, незбагненним чудом, якщо молода людина прагнутиме до самотності, щоб осягнути таємниці цього чуда, якщо серед юнацтва буде багато диваків, закоханих у книжку, диваків, що віддають книжці перевагу передусім іншим, - зникнуть проблеми, перед якими безсилі інші, здавалося б, могутні засоби.
(За В. Сухомлинським)
Тести
1. Книжка відіграє у житті дітей... а) другорядну роль, 6} велику роль,
в) першочергову роль.      г) не останню роль.
2. Вміння читати    означає...
а) мати хорошу техніку читання:
б) розуміти прочитане;
в) бути чутливим до змісту ії краси слова;
г) мати хорошу техніку читання і розуміти зміст, вміти його переказувати.
3. Книжка повинна стати для кожного вихованця ... а) другом: б) порадником;
в) вчителем, наставником;
г) другом, наставником ¡ мудрим учителем.
4. Без постійного духовного спілкування з книжкою немислиме... а) життя народу;   б) життя нації:
в) життя людства: г) життя сучасної людини.
5. Читання В.Сухомлинський порівнює із...
а) віконцем:
б) сонцем;
в) хмаркою: г)школою.
6. Небажання читати веде до...
а) неробства:
б) неуцтва;
в) нездоро в її х я в піл; пияцтва, хуліганства тощо;
г) поганого здоров'я.
V. Узагальнення й систематизація знань учнів. Бесіда
1. Які книги найбільше1 потрібні людству: художні чи наукові?
2. Чи потрібна людині у чає високого розвитку техніки художня книга?
3. Яку книгу ви б подарували своєму другу і чому?
4. Що необхідно зробити, на вашу думку, щоб піднести роль книги?
VI. Підбиття підсумків уроку.
VII. Домашнє завдання. І [аписати твір-роз-дум на тему: «Чи потрібна людині книга?».
Додаток 2
Пам'ятка
В основі книжок, які читають діти, повинні бути ідеї:
- добра;
- любові та милосерда
- краси;
- мудрості; -патріотизму.

Категорія: Виховна робота | Додав: sasha-str
Переглядів: 2460 | Завантажень: 211 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
сайт школи №13