Середа, 01.05.2024, 14:30
Вітаю Вас Гість | RSS

Талашко О.А. - вчитель Луцької ЗОШ №13

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 35
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Система уроків за повістю Ч.Діккенса "Різдвяна пісня в прозі"

Тема: Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Значення образу Різдва у творі.

Мета: завершити цілісний аналіз повісті Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»; з'ясувати рівень розуміння учнями смислу тексту твору та авторської позиції; дослідити роль творчої сили добра в житті людини на прикладі історії життя Скруджа та його відродження; розвивати та стимулювати вміння школярів оцінювати подій та героїв художнього тексту; сприяти формуванню в учнів кращих людських якостей.

Обладнання: портрет Ч. Діккенса, підручник, фрагмент мультиплікаційного фільму «Різдвяна історія», запис коляди «Щедрик», мультимедійна

презентація .

Тип уроку: урок закріплення досліджуваного матеріалу

Епіграф: Різдво – це дні милосердя і доброти,

коли люди, неначе з мовчазної згоди,

вільно розкривають один одному серця.

Чарльз Діккенс

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Добрий день діти. Ось і добігає до кінця наша подорож сторінками повісті

Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі». Ми з вами подорожували у часі і просторі, простежили причини деградації Скруджа, побачили його духовне переродження, розглянули побудову твору, визначили елементи фантастики і реального у творі. Але на нас чекає ще один цікавий урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Музично- поетична хвилинка.

- Звучить колядка «Нова радість стала».

- Виразне читання (вірш Ольги Ніколенко «Смисл Різдва»)

Бувають дні як одкровення Боже –

Благословіння зоряних небес, -

Коли на себе справжніх ми не схожі

І в нас Ісус воістину воскрес.

Коли світліють скривлені обличчя,

Збагнувши суть духовного буття,

І хочеться подумати про вічність,

А не про тлінь короткого життя.

Коли усе прозоро на світанні,

Як в перші дні творіння на землі,

А ми, як діти Єви та Адама,

Шукаєм Бога в ранішній імлі.

Коли в душі так ясно, тихо, чисто,

Летять думки, і пада білий сніг.

Зелена зірка світиться перлисто,

А час невпинний прискоряє біг.

У дні такі Завіт прадавній з Богом

У серці, що відкрилось, ожива,

І ми в собі народжуємось знову,

Під знаком світлоносного Різдва.

Вчитель.

Окрасою Різдва є ялинка. У кожній оселі, в храмах прикрашають ялинку. Вона є невід’ємним атрибутом свята.

У нас на дошці також є зображена різдвяної ялинки. Вона не прикрашена. І зараз ми маємо її підготувати до свята. На ваших столах розкладені

різнокольорові кружечки. Впишіть у них ті риси характеру, які б ви хотіли виховати у собі, щоб вони стали найкращими різдвяними подарунками для ваших батьків. А тепер повісьте свої прикраси на ялинку.

(Дітиозвучують і прикріплюють кружечки до імпровізованої ялинки.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вступне слово вчителя.

Різдво – одне з найшановніших у світі релігійних свят. На Різдво кожна людина чекає на диво. Нехай на маленьке, але все ж таки диво. Дива трапилися і з героєм повісті Ч. Діккенса Скруджем. Саме на Різдво він здійснив подорожу у часі і просторі.

ІV. Оголошення теми й мети уроку. Запис у зошити.

Тема нашого уроку: Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Значення образу Різдва у творі.

Сьогодні ми завершимо цілісний аналіз повісті Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»; з'ясуємо рівень вашого розуміння смислу тексту твору та авторської позиції; дослідимо роль творчої сили добра в житті людини на прикладі історії життя Скруджа та його відродження.

V. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

1.Слово вчителя.

«Різдвяна пісня у прозі» переносить нас у чарівні святкові дні народження Христа. Різдво… З яким хвилюванням чекають цього свята люди всієї земної кулі! У чому ж секрет такої любові до цих надзвичайних днів? Зауважу, що у кожного народу є свої традиції святкування Різдва. Є вони і в українців, і у росіян, і у мешканців найбільшої країни у світі – США, і у англійців, про яких розповідає твір.

2. Випереджувальні завдання.

- повідомлення про історію свята Різдва;

Історія його виникнення сягає глибокої давнини. День Різдва – це день зимового сонцестояння. Починаючи з цього моменту, сонце підніматиметься над горизонтом все вище і вище. Світ з пітьми і холоду повертатиметься до

життя і процвітання. Давні українці вважали, що саме в цей день богиня

Коляда народжує на світ нового божича – Сонце. Він маленький, тендітний, його необхідно оберігати від злої темної сили – Мари. Тому люди ставали у коло, брались за руки, колядували, аби не допустити пітьму до осяяного маляти. У християнській традиції Різдво – це народження Ісуса, який несе мир, злагоду, спасіння, життя усім людям світу. Як і давні слов’яни, сьогодні люди у день Різдва стараються повернутися у рідний дім, зустріти це свято у колі сім’ї. Це час тепла і спокою, прощення всіх образ, гріхів. Коли родина сідає за щедро накриті столи, згадує померлих, говорить найтепліші слова своїм близьким. Ми

всі дуже схожі у своєму прагненні любові, прощення, віри. Але є особливості у кожного народу стосовно святкування Різдва. Американці, наприклад, на Різдво готують найбільшу і найсмачнішу індичку. Смакують кекси і каву різдвяного ранку. Протягом передріздвяних днів складають під розкішно вбрану ялинку подарунки всім близьким і рідним. А ще дітки там лягають спати дуже рано, щоб Санта Клаус міг спуститися через димар і покласти кожному подарунок під ялинку або у свій червоний валянок. Закохані, які зустрінуться під гілочкою омели, обов’язково одружаться і будуть жити довго та щасливо. В Австрії

ялинку прикрашають не скляними іграшками, а шоколадом і мармеладом. В Англії є традиція в ніч перед Різдвом запалювати на всіх вікнах дому свічки, тому серед місцевих жителів ця ніч називається ніччю свічок. У Сербії господарі спалюють дубову гілочку із збереженим засушеним листям (бадяк) і дивляться, скільки сиплеться іскорок: «Скільки іскорок від бадяка, стільки щастя в домі, і грошей, і радості». В Іспанії перед різдвяною службою Божою (месою) всі збираються перед храмом і танцюють, узявшись за руки. У Чехії в

різдвяну ніч ворожать на яблуках: розрізують впоперек і дивляться на

серцевину – якщо зірочка правильної форми, то наступний рік буде вдалим. В Індії християни вбирають на Різдво дерево манго чи бананове дерево.

- повідомлення про святкування Різдва в Англії;

- розповідь учнів «Що означає Різдво для моєї родини…»;

3. Асоціативний кущ.

- Які асоціації викликає у вас свято Різдво?

Різдво - це

 

Поки учні виконують завдання, звучить запис пісні «Щедрик» англійською мовою.

- А чим Різдво було для Скруджа? (Дурниці!)

4. Перегляд фрагменту мультфільму.

-Яким Скрудж був на початку твору? Давайте пригадаємо. (Перегляд фрагменту «Різдвяна історія»)

Проблемні запитання.

- Чи вірили ви, що характер такого чоловіка ще можна змінити?

- Що заставило його змінитися?

5.Робота з текстом. Прийом «Збільшувальне скло» ( учні працюють у парах)

Завдання парам:

Дослідити, якою була погода напередодні Різдва. Чому саме сірі кольори використовує автор?

Яким був дух минулого Різдва: чому світився, його одяг, його голос, як поводився зіСкруджем?

Яким зображено духа теперішнього Різдва: зовнішність, одяг. Чому від нього віяло радістю? Як він поводиться зі Скруджем?

Яким зображено духа майбутнього Різдва: у що одягнений, як поводиться із Скруджем, до якого висновку підштовхнув Скруджа, що показав старому скнарі?

Аналіз виконаної роботи. Учні зачитують підібрані цитати, роблять висновки:

- Чому дух минулого схожий на дитину? Чому у нього білий одяг?

- А чому дух теперішнього Різдва одягнений в зелене?

- Чому дух майбутнього чорний? До якого висновку він підштовхнув Скруджа?

6.Словникова робота.

Підібрати слова, що розповідають про почуття Скруджа під час подорожі із духами.

Минулого Теперішнього Майбутнього

Не хоче мандрувати спостерігає боїться

Боїться співчуває починає розуміти

Дивується просить помилувати розкаюється

Згадує захоплюється падає на коліна

страх радість розкаяння

7. Перегляд фрагменту мультфільму.

- А як же все змінилося? Яким став Скрудж після подорожі з духами?

Перегляд фрагменту мультфільму.

8.Гронування « Добрі справи Скруджа»

Добрі справи Скруджа

Полюбив Різдво

 

Пожертвував став привітним

Бідним відвідав до людей

Племінника врятував підвищив посилає

Тайні Тіма платню індика

Писарю Кретчетам

Висновок Спокутує минуле теперішнім

- То що змусило Скруджа змінитися?

- Що ж у житті є найціннішим?

- А чи можливе таке перетворення в реальному житті?

VI. Рефлексія. Підбиття підсумків уроку.

1. Гра «Поїзд мрій».

Вчитель.

Уявіть, що напередодні Різдва до Небесної Канцелярії відправляється поїзд

мрій. Кожна ваша мрія – один кольоровий вагончик цього дивовижного

казкового поїзда. Давайте в уяві побудуємо його. Виберіть колір своєї

різдвяної мрії і озвучте її. (Мрія не повинна мати матеріального вираження). А потім, коли всі вагончики будуть заповнені, ми відправимо свій поїзд у небо і будемо чекати у різдвяну ніч на здійснення задуманого.

2. Інтерактивна вправа «Похвальний лист»

Україна

… ЗОШ І-ІІІ ст. №13…

Предмет

Зарубіжна література

ПОХВАЛЬНИЙ ЛИСТ

Учня (ученицю) ___ класу______________________

я сьогодні хочу похвалити за____________________

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

Дата Підпис

VII. Домашнє завдання.

- повторити сюжет повісті Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі»;

- дібрати цитатний матеріал до образу Скруджа;

- скласти 3-5 питань для вікторини по змісту твору.

 

Категорія: Мої статті | Додав: olenatalasko (26.03.2019)
Переглядів: 412 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
сайт школи №13