Вівторок, 21.05.2024, 12:37
Вітаю Вас Гість | RSS

Талашко О.А. - вчитель Луцької ЗОШ №13

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 35
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Урок світової літератури у 5-му класі: "Перемога теплих людських стосунків над багатством Снігової Королеви"
Структура уроку

I.Організаційний етап
Доброго дня усім. Ми з вами продовжуємо мандрувати по казковій країні. Сьогодні за вікном гарний день. Я гадаю, що у всіх вас також гарний настрій. Отож, хочу на початку всім побажати, щоб наша подорож була цікавою,захоплюючою.
II. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.
 Вступне слово вчителя.
Сьогодні ми з вами завершуємо розглядати казку Г.К.Андерсена „Снігова Королева”. Впевнена, що багатьом ця казка сподобалась, а для декого стала улюбленою. Але давайте пригадаємо, з чого все починалося?
1.    „Мозкова атака”
- Які нещастя принесли скалки дзеркала троля?
- Якою вперше побачив Кай Снігову Королеву?
- Чому скалки від дзеркала потрапили в серце саме Каю?
- Чому саме троянди нагадали Герді про Кая у чарівному садку?
- Чому мудра фінка не допомогла Герді?
 4. Оголошення теми і мети уроку.
5.Визначення очікуваних результатів від уроку.(учні записують свої очікування від уроку на стікерах і прикріплюють їх на дошці )
III.Етап засвоєння і закріплення знань.
1.Слово вчителя.
Це була своєрідна розминка  перед далекою дорогою. Для того, щоб зрозуміти, осмислити мотиви вчинку Герди, ми вирушимо разом з маленькою героїнею у дорогу, щоб звільнити Кая.
2.Бесіда „ Шлях до перемоги”
- Скільки зупинок здійснила Герда на шляху  до Кая?
- Яка зупинка найважливіша? Чому?
- А яке в Герди було завдання?
- Що вона повинна була зробити? Як?
-За допомогою чого?
- Як ви гадаєте, які предмети є важливими в казці? Підказка: до них постійно автор звертається протягом усієїказки.
- Як ви гадаєте, що гарніше – троянда чи сніжика? Відповідь аргумен йту.
 3. Випереджувальне завдання. Розповідь учнів легенд про троянду.
Учень 1. Ця квітка прийшла до нас з Давньої Греції. З нею пов’язано чимало легенд. В одній з них йдеться про те, що ця квітка скрізь супроводжувала  богиню кохання Афродіту. З’явилася вона тоді , коли прекрасна богиня виходила з моря, а її тіло вкривала білосніжна піна. Зібравши частину піни в долоні, богиня дмухнула на неї. Піна перетворилася на білу троянду, яку богиня закріпили на лівому плечі, сколовши легке і ніжне вбрання. Під променями сонця піна перетворилася на маленькі ніжні білі троянди, які покривали хітон богині. Саме тому традиційно вбрання нареченої має білий колір, що нагадує морську піну. Білі троянди є ознакою подружнього життя, вірності й чистоти. Вони пов’язані з грецькою німфою Евридікою. В день весілля голову Евридіки прикрашав вінок із білих троянд.
А ми повернемося до Афродіти. Її спіткало нещастя в коханні. Її коханий Адоніс загинув. Сподіваючись застати свого коханого ще живим, Афродіта поспішала до місця трагедії. Необхідно було підніматися високо в гори. Місцевість була порослою чагарником. Колючки кололи ноги, руки і тіло Афродіти. Та вона не відчувала болю – все поспішала на зустріч з коханим. Крапельки крові оросили троянди, надавши їм рожевого і червоного кольору.
Учень 2. Інша легенда розповідає про те, що раніше на землі не було ніяких квітів. Якось богиня рослинності Флора заглянула в занедбаний сад поблизу одного будинку. Сад був великий, гарний. Та й будиночок охайний, прибраний. Але і сад, і будиночок виглядали якимись сірими, непривабливими. Богиня Флора захотіла якимось чином «оживити» сад. Вона зайшла в нього. Йдучи між деревами, вона відривала невеликі шматочки тканини від свого пістрявого вбрання: білі, сині, жовті і кидала їх на землю. На тому місці виростали квіти. Оглянула богиня сад: він був просто чудовим. Вже богиня хотіла залишити сад, та щось її утримало. Ступивши ще крок, вона озирнулася. Так, сад був дійсно гарним. Та в ньому чогось не вистачало. Тоді богиня повернула до саду, зупинилася серед квітів, відірвала найбільший шматок тканини від вбрання, згорнула його і поклала в самому центрі саду, промовивши, що на цьому місці повинна бути квітка, яка стане окрасою всього саду, королевою серед квітів. І дійсно, не встигла богиня Флора вийти із саду, як на тому місці, куди вона поклала клаптик тканини, закрасувалася найбільша і найгарніша квітка – червона троянда. Вона була вищою з-поміж квітів, тому відразу привернула увагу. Усі квіти, які були в саду, повернули голівки до незнайомки. Її аромат розносився по всьому саду, п’янив і дурманив. Всі квіти відразу відчули прихильність до троянди, називаючи її Красунею, Квіткою Кохання, Величністю. А ще вони визнали її першість і вибрали її Королевою саду. Відтоді дійсно троянда посіла найпочесніше місце серед квітів.
Та й люди визнали її королевою. Троянди супроводжували давніх греків завжди і всюди. Їх прикріпляли до головних уборів і одягу. Пелюстками з троянд осипали переможців і кидали їм до ніг троянди. Пелюстками з троянд осипали шлях молодим, квітчали весільну постіль.
З давніх-давен троянди приносили в родину, де народилася дитина. Ними ж осипали шлях людині, яку проводжали в останню путь.
Так троянда стала квіткою-символом кохання, краси, народження, вічності, пам’яті.
  4. «Асоціативний кущ».
 - Що ви уявляєте, коли вимовляєте слово „троянда”?
 - З чим асоціюється це слово?
 - Символом чого є троянда?
     Отже, де б не була дівчинка, її супроводжуюють ці квіти: вдома, у саду, чаклунки.
-    Що ви уявляєте, коли вимовляєте слово „сніжинка”?
-    Як описано сніжинки в казці?
-    З чим вони асоціюються?
-    Символом чого є сніжинка?
     Сила любові маленької Герди змінювала людей, перевиховувала творила справжні дива. Які саме?
      А тепер ми підходимо до найголовнішого. Позаду залишилась важка дорога і гарні й злі люди. А попереду холодний і величний палац Снігової Королеви...
  5. Робота з текстом. Виразне читання опису палацу Снігової Королеви.
       Погляньте, яка багата Снігова Королева, а хз іншого боку – маленька, тендітна Герда.
-    Назвіть риси переваги Герди і Снігової Королеви.
-    На чиємо боці перевага і чому?
-    А що сталося далі?
-    Що допомогло Герді розтопити холодне серце Кая?  
   6. Лексична робота.
- Пояснити значення словосполучення „гаряче серце”.
- Підібрати синоніми до словосполучення «гаряче серце».
- Розкажіть, коли і як ви використовуєте ці слова в  житті.
- Що означає вислів «поділитися серцем»?
    в) Рольова гра «Сюрприз».
До класної кімнати заходять Кай і Герда.
    Герда. Ми дуже раді, що вас зворушила історія Герди і Кая. Ми з радістю завітали до вас для того, щоб поділитися з вами найдорожчим, що у нас є, - нашими серцями.
    Кай.
             Герої данські Герда й Кай
             Здолали холод, кригу.
             Спасибі Андерсену скажем
             За цю хорошу книгу.
             Цінуйте дружбу і любов,
             І друзів радість щиру,
             Бо наші посмішки веселі –
             Це запорука миру.
(Кай і Герда дарують  сердечка, а учні висловлюють думки про те, що найбільше їх вразило в цій казці )
IV. Етап інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж з його виконання.
1. Підведення підсумків уроку.
«Незакінчене речення»
Ми сьогодні подорожували з Гердою і ...
- мені сподобалось...
- мене схвилювало...
- я замислився...
- мене зацікавило...
- я взяв для себе...
2. Оцінювання.
3. Мотивування домашнього завдання.
    Сьогодні ми з вами мандрував чарівною країною казки разом з Гердою і Каєм. Гадаю,багатьом сподобалася ця казка, а особливо її головна героїня. Разом із Гердою ми пройшли складний шлях до перемоги. Впевнена, що кожен з вас зрозумів, що тільки «гаряче серце» здатне подолати всі перешкоди, розтопити кригу Снігової Королеви.
Отже, домашнім завданням для вас на наступний урок буде:
 - дати письмову відповідь на питання: „ Чого навчила мене казка
 Г.К. Андерсена „Снігогва Королева”?
- *скласти кросворд до казки;
-* намалювати ілюстрацію до казки.
       Що ж, швидко пролетів час, закінчується наш урок, але не закінчується наша подорож  чарівною країною казки. Отож, до нових зустрічей.
Додаток
http://krasikova.at.ua/Multimedia/urok_snigova_koroleva.doc

Категорія: Мої статті | Додав: sasha-str (15.10.2013)
Переглядів: 967 | Теги: Снігова королева, Красікова Олена | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
сайт школи №13