Вівторок, 21.05.2024, 17:02
Вітаю Вас Гість | RSS

Талашко О.А. - вчитель Луцької ЗОШ №13

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 35
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Урок світової літератури у 6-му класі: "Переродження Скруджа як наслідок осмислення свого життя"
Структура уроку
1.Організаційний етап.
Доброго дня,діти! Гадаю, він для вас справді добрий. А як ви думаєте,  що може створити гарний настрій, щоб день по-справжньому став добрим? (Усмішка, лагідне слово, гарна погода, музика)  Послухайте зараз пісня. Після цього попрощу вас назвати, що це за пісня. Які емоції вона у вас викликала.
( Звучить «Щедрівочка» М.Леонтовича)   
2.Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.
1) Слово вчителя.
Так, ви прослухали «Щедрівочку» М. Леонтовича. Її співають на Різдво. Історія, яку розповів нам Ч.Діккенс також відбувається під час Різдва.
2) Повідомлення теми та мети уроку.
3) «Асоціативний кущ».
Різдво – особливий день. Всі чекають його з надією Це свято поєднується у свідомості людей із радісним очікуванням щасливих змін, і нехай ці сподівання найчастіше залишаються ілюзорними - вони завжди супроводжують людину у житті, перетворюючись на мрії. А які асоціації викликає у вас слово «Різдво»?
(Складання асоціативного куща. Діти роблять записи на стікерах та приклеюють на дошці)
4) Рольова гра. Інсценізація «Розмова Скруджа з племінником».
- А яким до Різдва було ставлення Скруджа?  Зараз ми з вами пригадаємо.
(Інсценізація учнів)
5) Бесіда
- То як ставився Скрудж до Різдва?
- Як ви думаєте – чому?
- Як проводить святковий вечір Скрудж? Де?
- Чи чекає він дива?
 - Яке диво відбулося? Як Скрудж на нього відреагував? (Поява Марлеєвої тіні)
- Навіщо вона з’являється? (Щоб застерегти Скруджа)
 - Чи завершуються на цьому Різдвяні дива?
- Скільки всього духів відвідало Скруджа?
3.  Етап закріплення нових знань.
1)  Складання схеми «Мандри Скруджа у часі та просторі»
-    Пригадайте, в якій послідовності з’являються Духи до Скруджа? (Дух Минулого, Теперішнього, Майбутнього Різдва)
(Схему учні малюють в зошиті)

2) Робота в групах
Таким чином, схему подорожі ми накреслили, не вияснили лише, що побачив Скрудж, і що вівчував Скрудж під час подорожі. Зараз ми це дослідимо.
Кожна група працюватиме над своїм завданням. Вам потрібно дати відповідь на такі питання:
- Що показав Скруджеві Дух?
- Які почуття виникають у нього від побаченого?
 Отже, перша група досліджує подорож з духом Минулого Різдва, друга – Теперішнього, а третя – Майбутнього.
Відповівши на всі ці запитання, ми завершимо складання нашої схеми, записавши коротко у відповідні колонки необхідну інформацію про мандри Скруджа.
   Ви маєте три хвилини на обговорення питань плану і підготовку відповідей.
3) Представлення відповідей груп. Завершення складання схеми.
4) Бесіда
- Що призвело героя до самотності?
- Який підсумок життя героя в теперішньому? (Він втратив людські почуття. Це призвело до деградації особистості.)
Так, з ним відбулася страшна зміна під назвою «деградація». Наше довідкове бюро знає, що означає це слово і пояснить його нам.(Випереджувальне завдання)
5) Словникова робота.
Деградація (від лат. degradatio – зниження) – рух назад, поступове погіршення, занепад, втрата якихось властивостей.
 - Запишіть до зошита і запам’ятайте це слово (діти записують в зошит)
6) Метод «Гронування».
- Як ви вважаєте, що сприяло переродженню Скруджа?  (Страшне видовище власної смерті, яке не викликало ні в кого співчуття.)
- Яким шляхом ішов Скрудж до переродження? (Шляхом спокути своїх гріхів. А це веде до очищення.)
- Які вчинки переконують читача у переродженні героя?
(Учні складають «гроно»)

4. Етап інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж з його виконання.
1)  Підведення підсумків уроку. Метод «Мікрофон».
-    Над якими питаннями примусив задуматися головний герой повісті?
-    Який важливий висновок зробили ви для себе?
2)Оцінювання.
3)Мотивування домашнього завдання.
Очищення від зла, що панувало в душі Скруджа, відродило і серце героя. Скам’яніле від душевного холоду, воно було здатне на вияв лише негативних рис (похмурість, жадібність,жорстокість). Під впливом різдвяної подорожі воно розтало і стало таким, як у нормальної людини, здатним на добро, милосердя, співчуття, щедрість, людяність. І тільки тепер Скрудж відчув себе щасливим.
Ч.Діккенс доходить геніального висновку: «Не гроші роблять людину щасливою, а людяність». Митець вірив у духовне відродження людини і прагнув донести до читачів.
Отже, домашнім завданням на наступний урок буде:
-    Скласти синкан «Скрудж»;
-    Підготувати цитати фантастичних епізодів у творі «Різдвяна пісня в прозі»;
-    Написати твір-роздум: «Не гроші роблять людину щасливою, а людяність».
Додаток

http://krasikova.at.ua/Multimedia/ch.dikkens_6_kl..docx
Категорія: Мої статті | Додав: sasha-str (15.10.2013)
Переглядів: 1896 | Коментарі: 2 | Теги: Ч.Діккенс, Красікова Олена | Рейтинг: 1.3/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
сайт школи №13