Вівторок, 21.05.2024, 23:03
Вітаю Вас Гість | RSS

Талашко О.А. - вчитель Луцької ЗОШ №13

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 35
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Урок світової літератури в 11-му класі: "Співець страждань народних". Життєвий і творчий шлях М.Некрасова."
Структура уроку

1.Організаційний етап.
Доброго дня усім. Я хочу побажати гарного настрою, цікавої і продуктивної роботи на уроці.
2.Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.
1) Слово вчителя.
Сьогодні ми говоритимемо про людину, життя якої може бути сюжетом цікавого, напруженого психологічного роману.
Ви пам’ятаєте думку Л.Толстого про тісний зв’Язок кожної людини зі своїм корінням, з тим,хто жив на цій землі задовго до того, як сама людина прийшла у світ. Як духовні поривання цих людей визначають духовний світ людини, а та, в свою чергу, визначає духовність поколінь прийдешніх. Не кожен зв’язок цей усвідомлює, не кожен бере на себе відповідальність за минуле і майбутнє. Але бувають випадки, коли людина наче стає акумулятором невитрачених духовних сил багатьох поколінь своїх предків. І тоді народжуються генії. М.Некрасов був саме такою людиною. Його талант визрів за умов, які, здавалося, це виключали.

2) Повідомлення теми та мети уроку.

3) Визначення очікуваних результатів від уроку.
    (Учні працюють зі щоденником «Хочу знати».)

4) Слухання вірша М.Некрасова «Вчерашний день, часу в шестом…

   Уважно прослухайте вірш М.Некрасова «Вчерашний день, часу в шестом…».Після прослуховування вам потрібно буде поділитися своїми враженнями  і почуттями, які викликав у вас цей вірш.
Бесіда:
    - Які слова виявились для вас незрозумілими?
(Сінна – торговельна площа в Петербурзі, яка одночасно була місцем покарання селян, міщан, ремісників, котрі з якихось причин не могли сплачувати податки.
Бич - батіг)
   - Яке враження справила на все картина, змальована автором?
  (Ці вісім рядків буквально сповнені фізичного болю і насильства. Ліричний герой  стає свідком жахливої сцени, коли на Сінній площі прилюдно карають молоду селянку. Зображальні засоби, використані автором, дуже лаконічно. Немає барвистих описів страждань жінки. Ліричний герой тільки констатує, що жодного звуку не чути від бідної жертви. Жахливу тишу розрізає свист батога. Цього достатньо, щоб читач здригнувся від співчуття і огиди. В тексті вірша немає інформації, яка б допомогла зрозуміти, у чому полягає провина жінки.)
   - Якою постає Муза у вірші поета?
(Вулична сцена, звичайна для жителів Петербурга, під пером поета перетворюється в символ народного страждання, терпіння та гніву. Разом з тим образ селянки втілює духовну суть некрасовської поезії. Муза тривоги і соціальної боротьби.)

   3.Етап засвоєння і закріплення знань.
1) Слово вчителя.
У кожного поета своя неповторна Муза. Муза Некрасова – це Муза болю, страждань,соціальної боротьби.
Цей вірш став одним із програмових  у творчості М.Некрасова. Він відображає світогляд поета, його громадянську позицію.
Кожний рядок у віршах М.Некрасова – це розмова з часом. В.Г.Бєлінський, визначаючи характерні риси ліричних творів М.Некрасова, зазначав: « Они проникнуты мыслию; это не стишки к деве и луне; в них много умного, дельного и современного.»
    Швырнул далёко книгу я.
    Ужели мы с тобою
    Такого века сыновья,
    О друг – читатель мой?...

Поезія – це особливий світ, де кожний майстер слова набуває значення лише в органічному зв’язку з іншими. Оточення поета, так званий історико-літературний контекст епохи, надзвичайно важливий для розуміння закономірностей створеної ним художньої системи.
Яким же був час, коли формувався і визрівав талант М.Некрасова?

1)Випереджувальне завдання «Поет і час» (презентація учня)

 - Яким же був час, на який припадає творчість М.Некрасова?

2)Інтерактивна вправа «Ажурна пилка»
Життєвий і творчий шлях М.Некрасова.

1-й етап.
   Учні об’єднані в «домашні групи».Кожна група опрацьовує певний період життя і творчості М.Некрасова. Учні заздалегідь отримали кольорові позначки. В «домашніх групах залишаються » «експерти», решта учнів(«пошуковці») Об’єднуються за кольором в групу до «експертів», які ознайомлюють «пошуковців» зі змістом опрацьованої ними інформації.

2-й етап.
   Учням пропонується повернутись в «домашні групи», щоб поділитися отриманими знаннями. Потрібно донести інформацію якісно і в повному обсязі.

3-й етап.
   Учні систематизують отримані знання, виконуючи завдання:
-    скласти «гроно»
-    скласти синкан
-    скласти 6 запитань для інтерв’ю з М.Некрасовим
-    скласти 6 питань-тестів
-    
4-й етап.
    Презентація кожною групою виконаного завдання.
3) Літературна п’ятихвилинка.
     Ніхто найкраще не розповість про самого поета, як він сам. Ми розглянули основні віхи життєвого і творчого шляху М.Некрасова, а тепер спробуємо зазирнути в його душу.
Отож,надамо слово самій поезії М.Некрасова. Слухаючи вірші поета, вам потрібно віднайти паралелі з його життєвим і творчим шляхом.

4. Етап інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж з його виконання.
1)  Підведення підсумків уроку.
Робота зі щоденником «Хочу знати».
     Отож, ми з вами гарно попрацювали сьогодні на уроці. А тепер настав час звернутись до нашого щоденника «Хочу знати» і з’ясувати, чи справдились ваші очікування від уроку. (учні роблять записи у третю колонку «Дізнався»)

2)Оцінювання.

3)Мотивування домашнього завдання.
Сучасники М.Некрасова цінували його вміння пристрасним поетичним словом відгукуватися на найактуальніші проблеми. Вони усвідомили, що його голосом, його словами про свої болі, радощі, своє розуміння життя і правди заговорив багатомільйонний народ. Ми теж будемо мати змогу на наступному уроці.
Отже, домашнім завданням на наступний урок буде:
   - повторити основні віхи життєвого і творчого шляху М.Некрасова;
   - підготувати виразне читання поезій «Трійка», «Роздуми біля парадного під’їзду»;
  - ◘ зробити переклад українською мовою вірша М,Некрасова «Вчерашний день, часу в шестом».

      Невпинно біжить час. Минають роки, десятиліття, століття. Змінюється мода. Але поетичне слово ніколи не втратить своєї сили.

    Пускай нам говорит  изменчивая мода,
    Что тема старая  - «страдания народа»
    И что поэзия забыть её должна, -
    Не верьте, юноши! Не стареет она…
    …Я лиру посвятил народу своему.
    Быть может, я умру не ведомый ему,
    Но я ему служил – и сердцем я спокоен…
    Пускай наносит вред врагу не каждый воин,
    Но каждый в бой иди! А бой решит судьба…
Додаток
http://krasikova.at.ua/Multimedia/nekrasov.doc

Категорія: Мої статті | Додав: sasha-str (15.10.2013)
Переглядів: 2316 | Теги: Красікова Олена, Некрасов | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
сайт школи №13